декември 23, 2009

Фирмените коледни късмети

Днес беше фирменото ни парти и моите коледни късмети обраха овациите. Е, със сигурност колегите повече щяха да се радват на истинска баница с късмети, ама това е .. :)))
Да, може да се каже, че съм доволна от себе си, но всъщност истинското и по-голямо удоволствие за мен беше докато ги правех.
Както бях писала, исках тази година късметите да са в по-нестандартна форма и послание от миналогодишните. Вземайки под внимание и факта, че фирмената ни политика е ориентирана основно към българското, стиховете от бг автори и темата на "тортата" сами си дойдоха.
Имайки пресния спомен от миналата година за едно трудоемко очертаване на всяка разгъвка поотделно, бях твърдо решена това тази година да си го спестя, заради което се оказа, че трябва да направя компромис с цвета на картона. Първоначално го бях решила в кафяво, но нямах подходящ грамаж в този цвят, който да минава през принтера, затова трябваше да се задоволя с бяла, единствената що-годе достатъчна за целите ми като плътност хартия, минаваща през принтера, върху която да си изпринтирам разгъвките. Това пък наложи ъглите на кутийките да ги минавам с кафяво мастило, което пак поудължи "работния процес", но беше къде-къде по-лесно от очертаването на всяка разгъвка поотделно и което допълнително придаде старинния вид, към който се стремях целенасочено. Е, не ми харесва издайническото бяло, което се подава отвътре, но като цяло на живо не си личи толкова, въпреки, че на мен ми боде очите. :))
Можеше да направя една торта с два етажа, но така парчетата на втория етаж щяха да са по-малки от основата, а знам ли дали нямаше да има сърдити заради големината :))), затова реших тортите да са две, та парчетата да са еднакви за всички. И все пак, за да не са съвсем еднакви двете торти, едната покрих с купола на Казанлъшката гробница, (която разработих като тематика), а другата - с фирменото ни лого. :)
За подложка на стиховете използвах тапетче на един блог, което страшно много ми допадна като визия. Ако някой си го познае, да свирка, защото в момента не мога да се сетя от чий точно блог го краднах. :)) Разделям овациите с него. :)
А зарчетата ми хрумнаха вчера сутринта като допълнение към основното пожелание. Първоначално си мислех да направя нещо като петифурки, цилиндрични, като продължение на тортената тематика, с коктейлни пръчици, забодени върху тях, но заради времето, с което разполагах реших все пак да е нещо по-лесно и по-бързо изпълнимо и така се появиха кубченцата - 3-сантиметрови, които оформих като зарчета. "Зарчетата ти хвърли и късметче избери." Нещо от този сорт. :))) Не че разгъвката не я правих пак на ръка, защото принтера нещя да ми изпринти картона, не че не стоях до късно през нощта да ги довършвам, но крайният резултат си заслужаваше усилията, мисля. :) За посланията в зарчетата заложих на мои любими мисли и афоризми.
Та, това е в общи линии. :) Сега - снимките. :)





9 коментара:

kariluis каза...

Creative тортите са просто уникални, красиви, изпипани абе страхотни!!!!!

Ivolina каза...

Приказни торти, кубчета, късмети. Браво на тебе.
Положила си голям труд и затова са ти се получили толкова красиви нещата.

Greta каза...

Всичко изглежда перфектно!А идеята да използваш Казанлъшката гробница много много ме впечатли!Браво!

Annie каза...

Просто съм в захлас!!! Не само от идеята, която е сама по себе си уникална, не само от изпълнението, което е перфектно, но и от ентусиазма и търпението ти!
Поздравления за хубавата идея!!!
Ако искаш да споделиш и написаните неща, аз ще съм първия желаещ! ;-)

Creative каза...

kariluis, Ivolina, Greta, Annie много се радвам, че тортите са ви харесали. :) Да ви призная, направо нямах търпение да ви ги покажа, за да чуя вашето мнение! :) И сега вече наистина удовлетворението ми е пълно!

Денят преди партито така ме ядосаха поредните фирмени интриги (макар, че по принцип се старая да не им обръщам внимание), че дори бях решила изненадата, която им подготвях да си остане в къщи, но мъжът ми беше този, който ме подтикна въпреки всичко да им поднеса тортите, като ми каза - именно защото не заслужават трябва да ги зарадваш и да им отвърнеш с добро, а и в крайна сметка не исках заради няколкото човека да бъдат лишени и останалите. :)

Ани, имаш предвид подбраните стихове и афоризмите в кубчетата ли?
Ако е така, с удоволствие ще ги споделя, защото самият подбор също ми донесе голяма радост и удоволствие да си припомня много стихове и песни. :)

Arabela каза...

Поздравления за чудесната идея и търпението, с които е изпълнена. Напълно заслужено носиш и ника си - само човек с креативно мислене може да създаде подобна уникална изненада. Аз също бих се зарадвала ако споделиш и стиховете. Поздрави!

Creative каза...

Много ти благодаря, Arabela! :)
Подобно признание от хора, специалисти в тази област така ми стопля сърцето. Защото, дефакто, не стига, че съм инженерче, залитнало към икономиката, ами и по зодия съм здраво стъпила на земята (уж) и би трябвало всичко творческо да ми е чуждо. :) Но в труден, откъм емоционалност за мен момент (преди около 3 години), открих, че имам нужда да изразявам себе си чрез нещо излизащо изпод ръцете ми. Така картичките станаха спасителния пояс. Майсторенето на всякакви миниатюри ме зарежда изключително много. И ако това все пак радва и другите, удовлетвореността ми е двойна. :)

А междудругото, никът ми е много отпреди да започна да се занимавам с каквото и да е "творчество" :))). Когато се регистрирах в бгмама (ако не се лъжа 2005 г.) се чудих какво име да сложа и пред погледа ми попаднаха тонколонките на РС-то с марка Creative. :)))
Та .. явно нищо случайно няма. :)))))

chiges каза...

Creative, тортите са фан- тас- тич- ни! Иска ми се да болдна написаното :).
Труда, който си положила, си заслужава стократно! Поздравления!
А за останалото- мъжът ти е безкрайно прав :).
Хубава и спокойна Коледа!
П.П.
Докато ставах и сядах десетки пъти, ти си писала :). Определено съм на мнение, че нищо случайно няма и като стане дума за майсторене и ефекта му върху нас, все се сещам за думите на Деси: Може да е скъпо хобито ни, но ходенето на психоаналитик ще ни излезе по- скъпо :D.

Creative каза...

Много мерси, chiges! :)
Ааа, супер го е казала Деси! :) Ама колко е вярно това изречение, не е истина просто. :D