юни 25, 2010

Малката русалка

... Слънцето се издигна над морето. Лъчите му нежно и топло докоснаха студената морска пяна. Малката русалка не усещаше смъртта. Тя виждаше ясното слънце, а над нея се носеха стотици прозрачни прекрасни същества. През тях тя можеше да вижда бялото платно на кораба и червените облаци на небето. Гласовете им се сливаха в мелодия, тъй нежна и ефирна, но ничие човешко ухо не можеше да я долови, ничие човешко око не можеше да ги види. Те се рееха из въздуха без криле, носени от своята лекота. Малката русалка забеляза, че тя също има тяло като тях, което се отделяше все повече и повече от морската пяна ...




Като малка много обичах да чета. И сега обичам. Но тогава все още вярвах във феи, чудеса, приказки ... Обичах приказките. И сега ги обичам. Но тогава все още вярвах в тях ...
Единствената приказка тогава, която ме накара да се почувствам ужасно тъжна и която никога повече не повторих (за разлика от много други пре-пре-препрочитани отново и отново) беше "Малката русалка" на Андерсен. Краят тогава ужасно много ме натъжи. Но бях малка. И вярвах. И не разбирах .. тогава ..
И сега, от позицията на изминалите години, ми се искаше по някакъв начин да претопя усещането за пустота и тъга, което винаги ми носеше споменът от единственият тогава прочит на тази приказка, защото вече краят е друг. Усещането е друго. Финалът е различен. Макар и приказката да е една и съща.

Пожелавам на всички океан от незабравими емоции това лято. Горещо и страстно!
Ефирна, неземна, опияняваща любов!

А какво е твоето лято?

8 коментара:

Em каза...

Много ми харесва! Една таква синичка и морска... Направо да те отнесе към морето!

siskus каза...

Невероятна,омайваща любов,картичката ти е вълшебна с крехките мехурчета от морска пяна!

Heather Jensen каза...

So pretty! Love the starfish. :)

Greta каза...

Просто невероятна картичка!
Харесва ми замисъла,харесва ми и всеки един детайл!

ЦВЕТНИ ФАНТАЗИИ каза...

Невероятна картичка, Светле....нежна, оригинална, изпипана..! Нямам думи направо! Прелестна е!Поздрави Дани

Michelle каза...

I love the under water effect you have created. Beautiful card.

Диана Пенчева каза...

Най-напред я видях във facebook, където съм фен на Двете елши. И три дни въздишах по тазе картичка. А сега, като пречетох и разказа ти около нея, още повече ми харесва. Невероятно красива и нежна е!

Irena каза...

Истинска прелест и невероятна красота :)
Желая ти страхотно лято!