април 03, 2011

UNITED BUDDY BEARS

или Изкуството за Толерантност

Е, няма нищо случайно .. и няма да спра да го повтарям, докато се убеждавам всекидневно в това :))


Супер впечатлена съм от тези мечета и посланието, което носят и бързам да ги споделя с вас, да не говорим, че са визуалният израз на една идейка, зародила се в мен още при правенето на детелинките, почти оформила се при калинката и съвсем избистрила се снощи, минавайки през пл. Св. Неделя и виждайки заформящата се редичка мечета, хванати за ръце. Но за идейката по-късно.
Сега за тези супер мечета.
Днес беше откриването на изложбата в България, която е част от световното турне на тази инициатива. 20 изложби на 5 континента, започнали през 2002 г. в Берлин, преминали 2004 г. през Хонконг, Инстанбул, 2005 г. в Токио и Сеул, 2006 г. - Сидни и Виена, 2007 - Кайро, Йерусалим, 2008 г. - Варшава, Щутгарт, Пхенян, 2009 г. - Беунос Айрес, Монтевидео, 2010 г. Хелзинки, за да стигнат днес и до София.
Под мотото си "Да се опознаем по-добре .., за да се разбираме по-добре, да си имаме повече доверие и да живеем по-добре заедно" тези мечета призовават към толерантност и разбирателство между народи, култури и религии. Всяко едно от тези високи 2 м. и повече от 120 на брой мечета "идва" от определена държава, изрисувано е от местен художник и носи типични мотиви на съответната страна.

Това е интернет страницата http://www.buddy-baer.com/bg.html, от където може да почерпите повече информация за тези мечета и цялата инициатива.

Мечетата ще бъдат на пл. Св. Неделя до 9 май и със сигурност поне още няколко пъти ще отида да ги видя, защото са наистина внушителна и невероятна гледка с цялото си разнообразие и многообразие от багри, символи, картини .. с посланието, което носят ..






и разбира се, руското мече :))


А сега и за идейката ми -
Винаги съм се дивила на това как един и същ елемент може да бъде "изработван" от различни материали; на това как различните творци постигат по различен начин едно и също послание; на различните погледи/разработки на различни автори върху една и съща тема. Възможностите на въображението са наистина безгранични!
И заформяйки се мъгливо още от детелинките, започвайки да правя чантичката и моята калинка и сещайки се за едни невероятно сладурски картички с калинки на Ели (kukuletka) в главата ми изплува една мисъл - колко хубаво би било, ако всички тези калинки могат да се съберат на едно място.
И виждайки мечетата - вече знаех какво точно ще направя. :))

Ще организирам в блога си Парад на ..

Тази рубрика/група публикации или както искате го наречете няма да има определен срок, време на публикуване и пр. Може да се случва веднъж месечно, може и по три пъти седмично. Целта ми е на едно място да събера възможно най-много и най-различни разработки на един и същ елемент. Като този елемент не е задължително да бъде част от картичка или да бъде самата картичка.
И тъй като едва ли мога да погледна навсякъде, ако някой от вас иска да се включи с линк към сайт, където е виждал съответния елемент или със своя собствена разработка е добре дошъл!
Ще се радвам, ако с обща помощ направим най-пъстрите и най-разнообразни от към използвани материали и виждания по съответния елемент, галерии!
Нужно е просто да оставяте като коментар към съответната публикация със заглавие Парад на ... линк към сайта, където сте виждали подобен елемент или линк към собствена публикация със собствена разработка и аз ще включвам снимката в съответната публикация.
Автоматично ще включвам в тази публикация и тези ваши снимки, които съм видяла или открила с препратка към вашия сайт, а ако някой не иска да бъде включен - нека да ми пише на мейл или като коментар под съответната публикация и ще бъде взето под внимание желанието му.
Тези публикации няма да имат давност, срок за участие и ограничение за брой включвания. Във всеки един момент може да добавяте като коментар ваше участие с нова разработка или предишна такава, а аз ще ги добавям в публикацията. Единственото задължително условие е да не давате само снимка, а линк към съответния сайт, от където е снимката, за да мога да направя препратка към този сайт.

Надявам се и за вас да е и полезно, и забавно!

И така .. започвам с първата публикация от серията Парад на ..
калинките :))
Който иска да се включи с разработка по елемента калинка, може да остави за момента линк към тази публикация.

7 коментара:

Биляна каза...

Идеята ти е чудесна, Светле! Да си призная и на мен ми се върти нещо подобно в главата, но аз по-скоро го замислях като бъдещо предизвикателство. Естествено, още не съм избистрила моята идея, но веднага се включвам по твоята:) Или поне като направя сносни снимки на калинката:)

Маги каза...

Светле, много ми харесва идеята ти. Веднага се включвам в Парада с цели 3 предложения. :)
http://allyoumaysaythatiamadreamer.blogspot.com/search/label/%D0%9A%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8

Addii каза...

Страхотна идея,веднага ще се включа с лично предложение http://addii-addii.blogspot.com/2011/03/blog-post.html

Nelka каза...

Браво на теб, Чудесна идея, ще се включа с радост, утре ще си снимам миниатюрните калинки

Netty каза...

И аз се влюбих в идеята. Включвам се с две предложения, едното, от които не знам дали е подходящо, защото е цяла картичка калинка, а не само елемент, но ти ще прецениш сама дали пасва на идеята ти :):
1.http://www.customcrops.com/article_info.php?articles_id=3

2. http://www.theknittingphysicist.com/2007/11/magnet-galore-pt-2.html

Le каза...

Прекрасна инициатива и прекрасна публикация! Адмирации! Ще следя всичко с внимание!

kami_bonbona каза...

Браво Светле, идеята ти е страхотна, а темата ми е любима.Ще следя с нетърпение всичко.И разбира се, се включвам и аз :
http://kameliaveselinova.blogspot.com/2011/04/blog-post.html

П.С. Светле веднага ми хрумна идея за друга тема, ако искаш пиши.Поздравявам те още веднъж :*